Pop Öldü




Hatırlıyorum da çocukluğumun bir gününde arkadaşımı ünlü bir pop yıldızının kadın değil de erkek olduğuna inandırmaya çalışıyordum. Sokakta oynarken Bedford kamyonu geçiyordu sokağımızdan yan camını sslesin diye Michael Jackson posteri yapıştırmıştı onu gören arkadaşım "Üff olm kara kıza bak" diye bağırdı, "O kız değil erkek" diye basit saf bir cevap vrdim bu lafa karşılık. Neydi acaba "Ceksın"ın arkadaşıma kadın gibi görünmesinin sebebi, herhalde uzun kıvır kıvır saçları ve pürüzsüz görünen cildiydi ona göre bütün siyahi erkekler Köle Izaura'daki köleler gibiydi. İddiaya bile girdik ben çok emindim kazanacağımdan onun için hemen iddiaya girdik ki Halley ve Coca Cola'yı kazanayım diye. Önce bakkalın çırağına sorduk (ben sordum) "Maykıl Ceksın" erkek mi diye, Bakkalın çırağı da aklı bi karış havada "Maykıl Nayt sapına kadar erkek dedi" kaçtık ordan sonra bizde kalan yeni ergen kuzenime sorduk çünkü daha yeni "Moonwalker" filmini izleyip heryere Moonwalk" yaparak gidiyorudu, bilse bilse o bilir dedik. "Lan ufaklıklar dalga mı geçiyosunuz "Maykıl Ceksın"la dedi tamam dedik sonra bakkala Haley Kola almaya gittik sonra kamyon tekrar geçti öbür camında da Küçük Ceylan resmi vardı. Bu kltür karmaşasında Halley'i ve Kolayı kaldırımın kenarına koyarak ayrıldık evlere dağıldık.
Pop müziğin öldüğü 26 Haziran gecesinin sabahı geriye baktığımda bu yaşanmış olayı hatırladım sonra zamana yaydığım zaman Michael Jackson'u tam olarak tanıdığımda yaşım 10 du Michael ise 30'du şöhret yaşı da neredeyse eşitti ve bu şöhretle yeterince tatmin olmuş bir figürdü. İlk olarak onu gördük lüks içinde yaşayan bir pop yıldızı nasıl olurmuş diye. Herşeye sahip olabilecek bir serveti vardı. Ordan oraya yürüyen maskeli biri olarak tanıdı 90'lar çocukları bu yılalrın sonunda çocuk tacizcisi olarak bilindi Michael ondan önce çocuğunu camdan sirkelerken bulduk onu. Dikkat çekmek içinmiydi bunlar hep gizemli kaldı bu sorunun cevabı. Pop idolü olarak göreviydi şöhretini muhafaza etmek. Acaba kendisine aynada bakım "Bana ne oldu ?" diye sordumu estetiklerin ardından neredeydi siyah Michael şöhret mi silmişti siyahı bilinmez ama kafamda bir şekil oturtamadım albüm kapaklarından başka Michael için. Üzgünüm Michael Jackson ne yaptın sen? Erken den ölecek misiniz siz hep böyle şimdi Elvis Presley ile aynı adada mısın?