Efsane'nin Diğer Yüzü

Bir erkek çocuğu olarak aklım erdiğinden beri babamı model almaya çalıştım, yürüyüşü, konuşması, arkadaşlarıyla olan ilişkileri, arkadaşlarımla olan ilişkileri derken ondan bir çok şey kaptım, bunun böyle olması çok doğal, o dönemlerde annemi de gözlemledim telaşlı hallerini, kadınsı tavırlarını hep ölçtüm biçtim, babam işte olduğu zaman evde en az ç veya beş kadın olurdu, bunlar ablam annemin arkadaşları komşular akrabalar, hep aralarında büyüdüm ama hiç onları model almadım varsa yoksa babam dı söz konusu olan fakat anneden de geçen bir takım alışkanlıklar oldu. Erkek ya da kız çocuğu olsun model almaması gerektiğini bilen kafalara da sahip olabiliyorsunuz. Etrafımda annesinden nefret eden kız arkadaşlarım, küçücük yaşta babasını öldürmeyi düşünen erkek arkadaşlarımda oldu, gerekçe onlardan şiddet görmeleriydi, dayak, baskı, zorlama veya ilgisizlik, bunlar bir çocuğun anne ve babasından nefret etmesinin sebeblerinden sadece bir kaçı. Eğer babamdan şiddet görseydim ve bu çok küçük yaşlardan itibaren başlasaydı hayata yirmi otuz yaş erken başlayıp ileride de yine yirmi otuz yaş erken bitireceğimi tahmin edebilirdim. Kişi ister ünlü ister ünsüz ya da Michael Jackson gibi bu dünyanın dışından da olsa durum böyledir, küçük yaşta gelen baskı belki de bu baskının getirdiği şöhretin bedeli bu dünyadan olmayan Michael Jackson'ı aramızdan aldı götürdü. Okuduğum bilgilere göre tek çabası babası gibi olmamasıymış, sadece davranışları değil görüntüsüyle de hiç bir zaman kendisine bu acıları çektiren adama benzememek(miş). Şu duruma bakıldığında Jackson'ın herşeyi yapabilecek bir güçte hayata veda etmesi kolay kabul edilebilecek bir olay değil hiç bir zaman huzur içinde öldü denilemeyecek Jackson'ın ardından çünkü onun dev gibi görünen efsanevi gibi bilinen kişiliğinin ardındaki ürkek hareketleri ve hatta ürkek davranışları onun huzursuz ve sıkıntılı ölmünün nedeniydi ve bu nedenin de demin de bahsettiğim gibi hayattan nasibini erken yaşta alıp erken yaşta görevini tamamlama sorumluluğuydu. Şimdi Michael yok ama Michael gibi çocuklar hergün etrafımızda televizyonda şaşkın şaşkın etrafa bakıyorlar kimi şöhretli kimi şöhretsiz ama hayata tutunma çabasında hepsi de. Kimimiz kurtulduğumuzu sanıyoruz ama geçmişimize bakınca da sorguladığımız geçmişimiz biraz bu düşünceyi zorluyor. Michael Jackson albümleri posterleri geriye kalanlar, dansları hiç unutulmayacak. Unutulmaması gereken bir şey de hayatından ders alınması gereken şeyler.