CLOCKWORK ORANGE FERAHLIĞI

 
Işın kılıçlarını, robotları ve birbiriyle savaşan ninjaları samurayları bir kenara bırakıp şu yüzeysel düşünceyi de kafamdan attım. Hollywood'un tarihteki savaşları kopyalayarak ısıtıp ısıtıp sunarak seyirciyi uyutan sözde bilim kurgu filmlerini de yaktıkrtan sonra Clockwork Orange filmini yirminci kez izledim. Hükümetin kötü adamları iyi adama dönüştürme çalışmaları, herkesi eşitlemeye uğraşmaları günümüz türkçesiyle asimilasyona zorlamaları ve insanları şartlaması, makinalaştırması gerçek ve bilim kurgu iç içe kullanılması beni yine etkiledi. 

Teşekkür ederim Kubrick amca her ne kadar bir ışın kılıcının maliyeti bir Beethoven plağının seksen katı olsa da senin filmin daha bilim kurgu geliyor bana. Batının ırk ayrımcılığını savaşlarını normalmiş gibi göstermesinden tiksinmeye başladığım ergen yıllarımda beni bu filmle tanıştırdığın için de sana minnettarım yattığın yer cennet olsun